Jak działają runy?
Pisząc "runy" (te są w Tibii) nie masz na myśli gemów? Tych jest kilka (a w zasadzie to kilkadziesiąt) rodzai od wspomagających (support) inne gemy/skill gemy, przez gemy zadające obrażenia wrogą, po klątwy i aury... Przykładowo curse gem mówi nam tyle że mamy do czynienia z klątwą, a te mogą być różne np. duration, aoe, mark, hex itd... a te nie z każdym przedmiotem czy innym gemem będą chciały działać (gem który może działać tylko z mieczem, nie zadziała z łukiem i odwrotnie). Przykładowo klątwa Poacher's Mark‌ działa na single enemy - 1 wroga w danym momencie, i nie może on być nakładany automatycznie przy hicie przeciwnika za pomocą Hextouch Support‌, a musimy ręcznie użyć tej klątwy na wrogu. O ile się nie mylę atak tą klątwą innego przeciwnika usuwa klątwę z wcześniej nią "zaznaczonego" w przeciwieństwie do klątw obszarowych (AoE) które można aplikować na grupę przeciwników. Znajdą się również klątwy które mogą być aplikowane przez totemy czy miniony. Ale jakby tego było mało istnieje możliwość zmiany niektórych klątw w klątwy działające na zasadzie aury które rezerwują manę i aplikują się automatycznie na wrogów gdy ci są w jej zasięgu.

Orby są itemami zużywalnymi (ale nie tylko te) po użyciu na przedmiocie w przeciwieństwie do gemów których nie używa się na takiej samej zasadzie jak currency. Gem wkładamy do socketu znajdującego się na przedmiocie np. butach, po czym możemy go używać zużywając manę, gemy nie ulegają zużyciu, dzięki czemu nie musimy kupować kolejnych.
Przykładowe currency:
Chaos Orb (jest również walutą) służy do losowej zmiany modów na rare przedmiocie [standardowo (są wyjątki) i maksymalnie: 3 prefixy i 3 suffixy (jest to podział na grupy modyfikatorów np. mody odpowiedzialne za elemental resistance (odporność na żywioły) fire/cold/ice resistance znajdują się w grupie suffix tak jak chaos resistance - a ten z kolei nie jest zaliczany do modów elemental resistance. Gdy masz już zajęte 3 suffixy i nie masz tam resów to nie da się ich wylosować/dodać z puli modów dostępnych w prefixach, ponieważ nie istnieją w tej grupie. Chaos Orb po użyciu zmienia nazwę przedmiotu, bazowa pozostaje bez zmian. Do bazowego przedmiotu są przypisane nie mogące być przelosowane staty które są różne dla różnych armorów/mieczy/wandów np ilość armoru, czy energy shilda - mogą one być jedynie polepszone za pomocą currency odpowiedzialnych za zwiększenie quality.
Regal Orb zmienia magiczny przedmiot (niebieski, te mają max 2 affixy: 1 prefix i 1 suffix) w przedmiot rare dodając max 1 losowy mod. Z kolei Orb of Alchemy zamienia normalny (biały, bez modów) przedmiot w rare z losową liczba afixów (max 6). Dużo by tu można było pisać, myślę że niegrubą książkę.

POE jest niezwykle rozbudowaną i skomplikowaną grą, zacytuję jednego z graczy: "od zawsze była przekombinowana". Dlatego gdy czegoś nie wiesz nie wystarczy zapytać "jakie gemy używać?" czy przykładowo "jak wykraftować dobry item?" w pewnym sensie "takie nie istnieją". +6 bow (+6 dla socketed gemów) może być wart kilkaset złotych, ale nie jest on dobrym itemem dla buildu z lightning arrow.

Proponuję wejść na wikipedie poe i tam w wyszukiwarce wpisać nazwę itemu który nas interesuje, a nie wiemy dokładnie o co z nim chodzi. Będzie tam opis itemu, do czego służy itd. kopiujesz tekst i wklejasz do translatora google i po krzyku.
Mój nick w grze @Ale_Laska_MF jak czegoś nie wiesz to pisz, może będę online lub akurat nie będę spał przed kompem ,)



  PRZEJDŹ NA FORUM