Polskie forum o grze Path of Exile

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OGÓLNE » CO PRZYNIESIE WERSJA 4.0?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Co przyniesie wersja 4.0?

(czyje sny się spełnią? :) )
  
Szaruga
30.07.2019 16:18:55
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #3975133
Od: 2019-7-30
Cześć.
Zapewne niektórzy zastanawiają się co takiego szykuje GGG z okazji wersji 4.0
Ktoś dziś mnie zapytał co bym chciał w 4.0 i w pierwszej chwili pomyślałem o dwóch rzeczach (co nie znaczy że są one dla mnie najważniejsze, po prostu pierwsze wpadły mi do głowy)

1. Kwestia "brązowych przedmiotów" - czyli tak zwanych "Unique Item"
Chodzi mi głównie o dwie sprawy:
- tylko około 5-15% unikatów jest naprawdę świetna, reszta nie nadaje się do użycia, dlatego dropnięcie unikatu bardzo rzadko daje radość.
- niby idea takiej gry polega na tym żeby WYDROPIĆ coś superowego, a w 98% przypadków, gracze noszą na sobie unikaty z handlu. Wiem że można grać samemu - ale liga self solo to skrajność - a handel pomiędzy graczami to generalnie fajna sprawa, dlatego...
idealnie by było gdyby np przeciętny gracz mógł powiedzieć że mniej więcej połowę unikatów (które nosi) ma z handlu, a połowę sam wydropił. (a nie tak jak teraz, że wszystkie kupił)

2. Ascendancy - niby drzewko skilli jest "wspólne" dla wszystkich postaci i tak zrobione, że każda postać może wybrać prawie te same pasywki, ale już ascendancy nie... z drugiej strony, całkowita dowolność też nie jest za dobra, dlatego proponuję rozwiązanie pośrednie:
Że dane ascendancy jest dostępne w zależności od pierwotnego podziału statystyk, czyli:
klasy (ascendancy) Templara byłyby dostępne dla klas INT lub STR - czyli Witch, Templar i Marauder (czyli także tych które są "po sąsiedzku" w drzewku.
Wtedy Nekromantą (int) mogliby też zostać Templar i Shadow, a Slayerem (str/dex) wszyscy oprócz Witch. Dałoby to fajne i szersze możliwości rozwoju (9 lub 15 z całej puli ascendancy zamiast 3 na postać) - przy jednoczesnym ograniczeniu (bo jednak nie wszystkie)
Pozostaje jeszcze Scion - najprościej, dać mu wszystkie 18(19)

Dodatkową korzyścią byłaby możliwość grania facetem Nekromantą lub Raiderem, albo kobitką Slayerem czy Assasinem.

Oczywiście po głębszym zastanowieniu się - chciałbym coś jeszcze, ale...

A co Wy byście chcieli dostać w prezencie od GGG w wersji 4.0?
  
Gooblin01
30.07.2019 17:00:08
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja:: Breslau

Posty: 211 #3975141
Od: 2018-12-5
Heh, co do unikatów... Nikt niczego nie zmieni. Chyba że całkowicie zmieniłaby się idea gry lub polityka ggg. Większość "drogich" i przydatnych unikatów to relikty z poprzednich lig dostępne tylko z gamblingu lub kart, lub itemki wypadające z jednego tylko bossa. Właśnie ich rzadkość przyczynia się do tego jaka jest ich cena i wszystko rozbija się o to żeby właśnie takie itemki farmić. Co do przydatności... Tu po części masz rację, po części nie. Każda liga ma swoją specyfikę i w zależności od tego, dany itemek może stać się przydatny. Weźmy na przykład obecną ligę i hełm Devoto's devotion - w poprzednich ligach nie był aż taki popularny i nawet z początkiem ligi nie kosztował więcej jak naście chaosów. W tej lidze która jest zdominowana buildami pod cyclon hełm ma wzięcie i nawet teraz kosztuje około 60c, a na starcie ligi kosztował kilka ex. Redgar kiedyś powiedział że pod każdy unikat z gry można stworzyć grywalny build, nie wiem czy to prawda ale zapewne coś w tym jest - gdyby było inaczej twórcy nie wrzucaliby śmieci do gry. Inna sprawa czy taki build ma rację bytu w endgamie i czy jest popularny, sam sporo eksperymentuję z różnym złomem i czasami efekty są zaskakujące.
W kwestii drzewka się nie wypowiem, jeszcze nie do końca przyzwyczaiłem się do nowych zmian które i tak potężnie namieszały w buildach wesoły dlatego na chwilę obecną kolejnych bym nie chciał. Co do nowinek jakie by się przydały? Na pewno ulepszony handel (chciał bym coś w stylu ultimy online) i szafę rodem z d3 która dała by możliwość szybkiej zmiany setów. Przydało by się również lekkie zwiększenie progrsowania lvl, bo dobicie setki przy dużej liczbie zgonów to nie lada wyczyn.

Rzekłem. wesoły

_________________
"Tak zbrojni w moce na które nie ma lekarstwa, stawiamy nadal i obalamy mocarstwa."
  
Szaruga
30.07.2019 18:19:46
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #3975170
Od: 2019-7-30


Ilość edycji wpisu: 2
Unikaty - inna sprawa, że one raczej nie są unikatami z definicji, ponieważ w grze jest mnóstwo sztuk tych "inikatów", to już bardziej unikatowe (niepowtarzalne według definicji unikatu) są itemy rare (żółte) ...ale mniejsza o nazewnictwo
Jeżeli chodzi o przydatność unikatów to możliwe że mości Redgar ma rację, ale chyba miał na myśli to - że te relatywnie słabe unikaty - mogą być bardzo mocne razem w zestawie z kilku innymi słabszymi unikatami - tworzyłyby one wtedy coś w rodzaju setu - opartego o sumę jakichś statystyk z tych unikatów.
Z drugiej strony, gdyby wszystkie unikaty były tak rewelacyjne domyślnie i specjalistyczne jak np "Baron" dla Nekromantki lub zawsze były po prostu lepsze od żółtych, to nikt by żółtymi sobie głowy nie zawracał, więc chyba ta relatywna słabość większości unikatów wynika z balansu mającego na celu zachowanie wartości "żółciaków"

Jeżeli chodzi o drzewko pasywów - to nie zaproponowałem zmian w samych drzewkach a jedynie rozszerzenie dostępności ascendancy dla podstawowych klas.

Masz rację, zapomniałem o handlu!
Na AH nie ma raczej co liczyć - ale mogliby wprowadzić coś co widziałem w innej grze - czyli takie prywatne sklepiki w których byłyby dostępne 24/h oferty innych graczy (nawet jakby byli offline) i kupowałoby się tam itemy jak od NPC.
Ale już widzę pierwsze nadużycie, niektórzy wykorzystywaliby taki sklep jako dodatkową zakładkę i np wrzucaliby tam swoje currency po niebotycznych cenach. W efekcie - nikt by tego nie kupił i ludzie traciliby tylko czas na przeglądanie takich sklepów.
Jakolwiek - handel to według mnie słabsza strona PoE.
  
Redgar
30.07.2019 21:39:36
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 696 #3975210
Od: 2018-12-1
Ponieważ temat jest o wersji 4.0, dlatego nie będę pisał co było, a nie jest, albo co jest, a nie było.
Moim marzeniem w tej grze jest zdobywanie w miarę zdobywanego poziomu coraz lepszych itemów. Itemy różnią się tylko Item Levelem. Piszę o rare przedmiotach. Odkurzyłem ostatnio grę Loki. Może w nią kiedyś graliście? Gra ma właśnie w sobie to co potrzebne jest w rasowym hack'n slashu, ma pomysły. Jest w tej grze Loki taki quest, że mamy znaleźć księżycowe oko i słoneczne oko. Widzę tu analogię do PoE, tyle że Loki wcześniej powstała. Tam złom, który w PoE nie zbieramy i traktujemy dosłownie jak złom (wgrywamy filtry very strict, uber very strict, żeby tego badziewia nie było na ekranie) ma niebywałe wykorzystanie w Loki, dlatego, że jeśli taki magiczny złom damy swojemu bóstwu to ono w zamian daje nam punkty bóstwa i jeżeli one zdobędą poziom to otrzymujemy punkt umiejętności. Poza tym w samej rozgrywce 25% expa idzie na te punkty bóstwa, a reszta do ogólnego expa. Genialnie rozwiązany pomysł z walającym się lootem. W Loki nic nie ginie i WSZYSTKO ma swoją wartość. Gra miała premierę w 2007 roku. Grafika nie powala, choć na tamte czasy była niezła. Jednak playbility jest super.

W PoE jak napisał Gooblin tylko ciężkie bossy dadzą nam wartościowy unikalny przedmiot. Zostało to tak zawężone, że obecnie kilka itemów ma dużą wartość.

Czego sobie życzę w 4.0

Życzę sobie handlu z prawdziwego zdarzenia. GGG już napisało, że handlu w kliencie gry 3.8 nie będzie. Nie musi to być handel jako AH, niech będzie sprowadzony tylko do fragmentów, map, currency. Kupienie czegoś takiego w tej chwili zniechęca nie tylko starych graczy, ale i nowych, ponieważ zawsze jest "no answer"

Życzę sobie j.polskiego w grze z angielskimi nazwami własnymi. My Polacy, nawet jak w miarę rozumiemy angielski myślimy po polsku i obejrzenie rare itemu nam zajmuje o 2 sekundy dłużej niż temu, którego ojczystym językiem jest angielski.

Życzę sobie większego inventory w grze. Lubię zbierać i tyle aniołek

Życzę sobie następnych 10 aktów, a max level 200

Życzę sobie zmianę Atlas of World. Jest beznadziejnie skonstruowany. Nie powinno być możliwości zagrania na mapie o tierze wyższym, jeżeli nie pokonaliśmy wszystkich bosów z tierów niższych. Taka swoista "droga przez mękę"
I to każdą postacią na koncie od nowa. To by było niejako wyzwanie.

Życzę sobie, żeby Delve została przebudowana i dostęp do sulphitu został ułatwiony (W 3.8 sulphit ma być współdzielony w obrębie konta, ale to nie do końca rozwiązuje problem z jego brakiem)

Życzę sobie, żeby nagrody za questy (oprócz pasywnych punktów umiejętności i respec pointów) nie były tak prostacko banalne.

Życzę sobie, żeby każdy pokonany boss od tieru 10 dropił mapę o tier wyższą, jeżeli mamy 100% na atlasie. Zachęci to każdego do farmienia mniej znaczących bossów i granie nawet na nielubianych mapach.

To tyle moich życzeń, na pewno jest ich więcej, ale w tej chwili nie przychodzą mi do głowy.

Wiem, że te moje życzenia, gdyby miałyby być spełnione, powodują, że balans gry musiałby ulec totalnej zmianie. GGG uważając grę za free ma w d... nasze pobożne życzenia. Wiem to z odpowiedzi graczy na posty GGG o grze w newsach.

Jeżeli chodzi o unikalne przedmioty pamiętać należy, że każdy z nich był "robiony" przez ludzi i nie jest to jakieś RNG (Random Number Generator). Jedyne co w tych przedmiotach jest losowe to wartość modów w nich zawartych.
Dlatego należy pamiętać, że jeżeli znajdziemy "śmieć" (w/g naszego mniemania) to ten "śmieć", jeżeli będzie miał max. roll wartości to można go sprzedać za np: exalta, pomimo, że ten sam "smieć" na poeninja będzie średnio wyceniony na 5 chaosów. Te za 1,2,3,5c to z niskim rollem. Dlatego wartość unikatu w PoE zaczyna się od max. rollu, a nie to co on prezentuje. Nie we wszystkich przypadkach, ale w 98% na pewno. Jak wspomniałem unikaty tworzą ludzie. Te wszystkie unikaty, jeżeli znajdziemy pomysł na hit sezonu build i wszyscy zaczną nim grać po chwili staną się bardzo drogimi unikatami. Przykład : Tarcza Tukohama, ringi Kaom's Way. W tej chwili to grosze. Kiedyś po kilka exaltów za sztukę. Gra ewoluuje i to się zmienia. W następnej lidze te uikaty znowu mogą być po kilka exaltów.zdziwiony

A Wam życzę dobrego dropu w 3.7, 3.8. 4.0 aniołek
  
Szaruga
01.08.2019 21:00:31
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #3975667
Od: 2019-7-30


Ilość edycji wpisu: 3
@Redgar
Grałem kiedyś w tę grę "Loki" - ale bardzo mało pamiętam, chyba podobała mi się grafika i klimat krain. Sam uwielbiam szukać i zbierać itemy w grach i gdyby nie ta świadomość że może za chwilę znajdę coś fajnego - to bym nie grał w takie gry. Zbieractwo w H&S to dla mnie podstawa ,)
Co do samej przydatności białych, niebieskich i żółtych przedmiotów które dropią - to jest ciężki orzech do zgryzienia i dyskusja na osobny wątek.

Na pewno bym chciał w 4.0 poprawę handlu, mogli by np dodać płatne stashe TRADE od 1 do 5 sztuk na konto - i każdy mógłby kupić takie zakładki, powrzucać tam itemy z cenami - a inni gracze mogliby przeglądać i kupować. Chociaż nie twierdzę ze to jakiś idealny pomysł.

Ja dopiero zaczynam grać w PoE, choć w gry gram i sam je tworzę od wielu lat. Ale życzyłbym sobie, żeby głównym zajęciem w grze nie była gra na czas - w stylu głębokich szczelin w Diablo 3. Uważam że walka w grach H&S jest na tyle szybka i dynamiczna sama w sobie, że dodawanie do tego jeszcze pośpiechu pomiędzy walkami - to dla mnie już przesada.

Dorzucę jeszcze dwa życzenia:

Misje typu przetrwanie:
--- udajemy się na mapę i przez określony czas, np 10 minut, musimy biegać po mapie i unikać walki z bardzo MOCNYM BOSSEM, po drodze musimy czasami omijać pułapki (podobne jak w labiryntach) i zabijać słabsze bossy i potworki, a przez ten czas - BOSS chodzi po mapie i nas szuka, byłaby to ciekawa odmiana, a walczyć skutecznie i tak by trzeba było z tymi słabszymi bossami, więc w dalszym ciągu byłoby to wyzwanie ---

Misje z ryzykiem:
--- nowy mistrz hazardu proponuje nam układ, zostawimy mu w zastaw przedmiot a on daje nam misje, jak zginiemy - to tracimy zastaw, jak nam się uda - to dostaniemy nagrodę odpowiednio cenniejszą od zastawionego przedmiotu, oczywiście od nas zależy co zastawimy ---

Mam jeszcze inne marzenia, ale może nie będę się rozpędzał... ,)
  
Szaruga
17.08.2019 12:27:36
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #4238192
Od: 2019-7-30
W związku z tym że to forum wygląda jakby było w stanie śmierci klinicznej - nie będę zaczynał nowego wątku, tylko dopiszę parę słów w obecnym. Poniekąd dlatego, że to co chcę napisać - lekko zahacza o temat.

Mam małą wiedzę i doświadczenie w Path of Exile, udało mi się na razie wbić tylko 89 poziom i pograć trochę na mapkach tier 11-12.
To co mi się podoba w PoE (zwłaszcza na tle innych gier H&S) to drzewko pasywów i ogrom możliwości rozwoju postaci. I generalnie jest to chyba najlepsza gra H&S.

Ale... no właśnie ale...
Wystarczy obejrzeć na YouTube filmy z endgame i zobaczyć do czego finalnie sprowadza się ta gra.
Otóż, kiedy już zrozumiemy na czym gra polega i ułożymy sobie dobry build, to przechodzimy do endgame.
A jak on wygląda?
Endgame w PoE (czyli większość gry) to oglądanie przesuwającej się bezkształtnej wielokolorowej masy, praktycznie nie ma znaczenia czy gramy łuczniczką, marauderem z dwuręcznym toporem czy kruchą wiedźmą rzucającą zaklęcia, w każdym tym i innym wypadku, gra będzie wyglądała zawsze tak samo - czyli jak oglądanie miksowanych w mikserze truskawek ze śmietaną.
Czasami tylko przy walkach z Bossami - zaczynamy coś dostrzegać, pojawia się jakiś wyraźniejszy kształt i dzieje się jakaś akcja.

Olądałem na YouTube film reklamujący zmiany w patchu 3.7 - że animacje walki i aktywne uniki itp, wszystko fajnie, tylko że w end game tego i tak nie widać.
Gra bardzo fajnie wygląda przez pierwsze kilka aktów, kiedy rzeczywiście widać coś na ekranie, kiedy w walce kombinujemy, czasami uciekamy, robimy mnóstwo aktywnych uników i dużo się dzieje, ale te atrakcje niestety na późniejszym etapie gry zmieniają się w oglądanie miksowanych owoców w mikserze.

Dlatego moim marzeniem byłoby, żeby endgame w PoE nie wyglądał jak oglądanie miksowanych owoców, ale był ciekawy i emocjonujący jak pierwsze etapy gry, żeby przeciwników było mniej, ale byli trudniejsi, żeby walki były emocjonujące i polegały na kombinowaniu jak na początku gry a nie oglądaniu bezkształtnej masy przesuwającej się po ekranie.

To marzenie ściętej głowy... nierealne, bo to by wymagało przebudowania prawie całej mechaniki gry i uderzyłoby w ideę tego typu gier - czyli ilość a nie jakość przeciwników) ale pomarzyć można...
  
Redgar
17.08.2019 14:14:34
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 696 #4240796
Od: 2018-12-1


Ilość edycji wpisu: 1
Szaruga. Wszystko fajnie, ale proszę Cię nie pisz posta pod swoim postem (Netykieta) Masz możliwość edycji starego postu i tam dopisać to co chcesz w nowym poście.
  
Szaruga
17.08.2019 14:48:24
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #4241549
Od: 2019-7-30


Ilość edycji wpisu: 1
I co mnie na starość spotyka? Zamiast pogadania na temat - upominanie za moje chamstwo i włażenie z ubłoconymi kaloszami na salony. A Babcia ostrzegała żebym się nie pchał między człowieki. ,)

Udzielam się na forach - gdzie edycję posta traktuje się głównie jako zmianę w świeżym wpisie (najczęściej w ciągu 24h) - a dodawanie nowych rzeczy po dłuższym czasie to już kwestia nowego posta. Więc proszę nie wrzucać wszystkich zwyczajów do jednego worka zwanego Nietykietą, bo "co kraj to obyczaj".

Dziękuję za uwagę i zainteresowanie tematem. ,)
  
Redgar
17.08.2019 20:52:16
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 696 #4246052
Od: 2018-12-1


Ilość edycji wpisu: 2
    Szaruga pisze:

    I co mnie na starość spotyka? Zamiast pogadania na temat - upominanie za moje chamstwo i włażenie z ubłoconymi kaloszami na salony. A Babcia ostrzegała żebym się nie pchał między człowieki. ,)

    Udzielam się na forach - gdzie edycję posta traktuje się głównie jako zmianę w świeżym wpisie (najczęściej w ciągu 24h) - a dodawanie nowych rzeczy po dłuższym czasie to już kwestia nowego posta. Więc proszę nie wrzucać wszystkich zwyczajów do jednego worka zwanego Nietykietą, bo "co kraj to obyczaj".

    Dziękuję za uwagę i zainteresowanie tematem. ,)


Cieszę się, że już wiesz. Miałem kilka swoich forum i na kilkunastu piszę. Wierz mi, że tak jest jak napisałem.

W/G Wiki

Zakaz pisania kilka razy z rzędu (szczególnie restrykcyjnie używany na forach posiadających funkcję edycji postu)



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



  
jimbeam
17.08.2019 21:49:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #4246055
Od: 2019-3-20
    Redgar pisze:

    Życzę sobie zmianę Atlas of World. Jest beznadziejnie skonstruowany. Nie powinno być możliwości zagrania na mapie o tierze wyższym, jeżeli nie pokonaliśmy wszystkich bosów z tierów niższych. Taka swoista "droga przez mękę"
    I to każdą postacią na koncie od nowa. To by było niejako wyzwanie.

Słaby pomysł.
  
Szaruga
17.08.2019 22:32:33
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #4246061
Od: 2019-7-30
@Redgar
Mam swoje lata, doskonale pamiętam komunę, a sam udzielam się na forach, gdzie nikt nie robi z tego problemu, o ile są zachowane pewne wyżej przeze mnie wspomniane zasady.
Jednakowoż, bez względu na to, w jakim stopniu masz rację, jest jeszcze kwestia tego w jaki sposób ją przekazujesz..
Sprawiasz wrażenie przykrego faceta, snujesz swoje wywody w tonie zadufanego nauczyciela.
Dyplomatycznie dajesz mi do zrozumienia że uważasz mnie nie tylko za chama, ale także za idiotę.
Rozumiem że komuś może się to podobać, bo długo już żyję na tym świecie i mało co jest w stanie mnie w życiu zdziwić.

Jakkolwiek, nie znalazłem tu tego czego szukałem, a Ty Waszmość, zapewne cieszysz się że skutecznie mnie zniechęciłeś do odwiedzania tego forum.
  
Redgar
18.08.2019 00:44:34
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 696 #4246070
Od: 2018-12-1
    Szaruga pisze:

    @Redgar
    Mam swoje lata, doskonale pamiętam komunę, a sam udzielam się na forach, gdzie nikt nie robi z tego problemu, o ile są zachowane pewne wyżej przeze mnie wspomniane zasady.
    Jednakowoż, bez względu na to, w jakim stopniu masz rację, jest jeszcze kwestia tego w jaki sposób ją przekazujesz..
    Sprawiasz wrażenie przykrego faceta, snujesz swoje wywody w tonie zadufanego nauczyciela.
    Dyplomatycznie dajesz mi do zrozumienia że uważasz mnie nie tylko za chama, ale także za idiotę.
    Rozumiem że komuś może się to podobać, bo długo już żyję na tym świecie i mało co jest w stanie mnie w życiu zdziwić.

    Jakkolwiek, nie znalazłem tu tego czego szukałem, a Ty Waszmość, zapewne cieszysz się że skutecznie mnie zniechęciłeś do odwiedzania tego forum.


Jesteś bardzo przewrażliwiony. Ja tylko napisałem o netykiecie, a ona dotyczy wszystkich. Bierzesz to do siebie jak urażone dziecko. Nie miałem zamiaru Cię obrażać i tego nie zrobiłem. W życiu są zasady, można je przestrzegać i łamać, ale zawsze znajdzie się taki waszmość jak Redgar i będzie truł... co za życie.
  
jimbeam
18.08.2019 12:07:45
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #4249647
Od: 2019-3-20
    Szaruga pisze:

    ...Dlatego moim marzeniem byłoby, żeby endgame w PoE nie wyglądał jak oglądanie miksowanych owoców, ale był ciekawy i emocjonujący jak pierwsze etapy gry, żeby przeciwników było mniej, ale byli trudniejsi, żeby walki były emocjonujące i polegały na kombinowaniu jak na początku gry a nie oglądaniu bezkształtnej masy przesuwającej się po ekranie.

    To marzenie ściętej głowy... nierealne, bo to by wymagało przebudowania prawie całej mechaniki gry i uderzyłoby w ideę tego typu gier - czyli ilość a nie jakość przeciwników) ale pomarzyć można...

Próbowałeś ubery? Bedzie i boss i drop.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OGÓLNE » CO PRZYNIESIE WERSJA 4.0?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny